My photo

Diverse Cronici

"Prin varietatea motivelor, in fiecare lucrare esteo preoblema de desen. Caricatura artistului B`Arg deriva din desen: numai cunostinta sigura a desenului ii da pozibilitatea realizarii ideii, nestanjenit si hotarat. E o siguranta vibranta in fiecare linie de miscare, de orizont sau de expresie. Observati varietatea multipla de atitudini si de expresii din fiecare lucrare.

Artistul e dublat de un adanc psiholog, conditie esentiala a caricaturii de chirurgie solida cum e caricatura lui B`Arg. "

D. Ionesc-Morel "Miscarea" Iasi Martie 1918

"Colindatorii - copii zgribuliti - merg prin zapada in noapte spre casele care se vor umple cu cantecele noptii sfinte, fara sa-si simta mizeria. Copiii mahalalelor sarace stiu ca ctrebuie sa se bucure in sarbatori fie chiar numai cu prilehul celor cativa covrigi ce le vor umple traista."

M. Paciurea "Curentul" 20.03.1944

"Desenele lui B`Arg au un pronuntat si pitoresc caracter national prin tipurile si scenele care le infatiseaza cu realism si un umor sanatos. Ceea ce frapeaza in mod deosebit este voiciunea si elasticitatea desenului."

"Adevarul literar si artistic" 17.04.1921

"B`Arg e un mare desenator - cum avem putini la numar - si un creator de tipuri in care artistul a tiut sa puna atata caracter si viata, inca le-a dat individualitate. Puternica lui originalitate consta in observarea minutioasa a vietii, din care stie sa desprinda umorul pe care il duce pana la satira. Artistul rar e usturator, dar adesea,sub haina glumei, se ascund melancolia si durere. Tipurile revin, dar sub altamantie a adevarului din intimitatea lor. Idealismul artistului se deduce si din cenele idilice care dovedesc inca o data ca el si-a iubit intotdeauna tipurile pe care le-a infatisat."

"Indreptarea" 19.03.1926

"Dar, B`Arg nu e crud cu eroii lui si nu-i badjocoreste. El are un umor duios si o satira amara."

Dr. N. Varamanu "Veselia" 1.03.1943